Βιβλία για το καλοκαίρι

Πέρασα ολόκληρο τον καύσωνα του 1987 διαβάζωντας το Μαγικό Βουνό του Τόμας Μαν σαν ένα ‘πρότζεκτ’ το οποίο έμελε να τελειώσει (;) αρκετά χρόνια αργότερα και με πολλές επαναληπτικές αναγνώσεις. Αυτό το καλοκαίρι με τον σημερινό καύσωνα να με κρατάει κλεισμένο στα ρεύματα των κλιματιστικών έχω ξεκινήσει ένα αντίστοιχα μεγάλο πρότζεκτ διαβάζωντας το The Structure of Evolutionary Theory του Stephen J. Gould. Δεν είμαι βιολόγος και πάντα ένιωθα πως είχα ένα μεγάλο μαθησιακό κενό όσον αφορά την βάση της εξελικτικής θεωρίας (η οποία δεν είναι μοναχά η φράση ‘survival of the fittest’). Διάλεξα το συγκεκριμένο βιβλίο για πολλούς λόγους ένας από τους οποίους είναι πως πάντα θαύμαζα το σθένος και τον χαρακτήρα του Stephen J. Gould παρόλο ότι γνωρίζω καλά πως μέσα από το βιβλίο προωθείται έντονα η προσωπική θεωρία του Gould για τα punctuated equlibria στην εξέλιξη.

Εκτός από το The Structure of Evolutionary Theory όμως – και κάποια στιγμή θα μιλήσω αναλυτικά για αυτό το βιβλίο – έχω μια άλλη σειρά από βιβλία που αναμένουν την ανάγνωσή μου γι’ αυτό το καλοκαίρι. Η λίστα περιλαμβάνει:

  • The savage detectives, Roberto Bolano
  • The information, Martin Amis
  • The interpretation of Murder, Jed Rubenfeld (υπο νορμαλ συνθήκες δεν θα το διάβαζα αυτό μα άκουσα μια συνέντευξη του συγγραφέα και με τράβηξε. Το φυλάω για τις μέρες των διακοπών).
  • Mantissa, John Fowles
  • Kangaroo, D.H. Lawrence
  • Little Wilson and Big God, Anthony Burgess

H λίστα δεν τελειώνει εδώ μα από κει και πέρα τα πράγματα συγχέονται…

Καλές αναγνώσεις σε όλους.

Βιβλία για το καλοκαίρι Update
Επειδή το συγκεκριμένο πόστ δεχεται δεκάδες επισκέπτες από το Google κάθε μέρα που ψάχνουνε για ‘Βιβλία για το καλοκαίρι‘ να εξηγήσω πως η συγκεκριμένη είναι η προσωπική μου λίστα και επ’ ουδενί λόγω δεν προτείνω αυτά τα βιβλία σε κανέναν, κατ’ αρχήν γιατί δεν τα έχω διαβάσει και δεν θα πρότεινα ποτέ σε κανέναν βιβλίο για το οποίο δεν έχω προσωπική γνώμη.

~ από basileios στο Ιουνίου 25, 2007.

3 Σχόλια to “Βιβλία για το καλοκαίρι”

  1. Καλές αναγνώσεις και σε σένα Βασίλη. Μ’αρέσει που έχεις πρόγραμμα. Το ακολουθείς άραγε; Εμένα με παρασέρνουν τα κύματα της ανάγνωσης σε άγνωστα μου μέρη.

    Το Μαγικό Βουνό το διάβασα κι εγώ σαν project, για το χατήρι μιας φίλης. Δεν ενθουσιάστηκα όσο αυτή κι από τ΄τοτε μου τα κρατάει.

  2. το ακολουθώ, με την μέθοδο του ‘τυχαίου περίπατου’ (δηλ. μεγάλες αποκλίσεις μα σαν μέση τιμή η αρχική…)

    😉

  3. […] Structure of Evolutionary Theory Blog Ανέφερα πριν από λίγο καιρό πως ένα από tasks του καλοκαιριού είναι να ασχοληθώ με […]

Σχολιάστε

 
