Ταξίδια με την Θεία μου

Η μεταφορά ενός πετυχημένου βιβλίου στον κινηματογράφο είναι τις περισσότερες φορές η συνταγή της απόλυτης απογοήτευσης. Η μεταφορά του στην μορφή ενός θεατρικού έργου είναι πιό σπάνια – και συνήθως ακολουθεί την κινηματογραφική μεταφορά – και τα αποτελέσματά της μπορεί να είναι ακόμη χειρότερα.

Αποφάσισα να δω το Ταξίδια με την Θεία μου χτες βράδυ χωρίς να ξέρω πολλά για την μετατροπή του έργου του Graham Greene από τον Giles Havergal γιατί για κάποιους εσωτερικούς λόγους το Travels with my Aunt είναι το μοναδικό έργο του Greene με το οποίο έχω ‘καλή σχέση’. Η παράσταση όχι μόνο δεν με απογοήτευσε σε σχέση με το βιβλίο μα ουσιαστικά έθεσε ένα νέο πρίσμα μέσα από το οποίο θα είμαι αναγκασμένος πια να σκέφτομαι το Ταξίδια με την Θεία μου.

Τα τέσσερα πρόσωπα του έργου απαγγέλουν με μια αυστηρά δεμένη χορογραφία που εναλάσσει τις αφηγήσεις και τις εικόνες που δημιουργούνται ασυναίσθητα στο μυαλό του θεατή σε μια παραγωγή που στηρίζεται για το αποτέλεσμά της στις λεπτομέρειες. Το ίδιο το έργο απεικονίζεται σε όλο του το φάσμα από την θεατρική αυτή μεταφορά και – ευτυχώς – η μετάφραση του Τάσου Τύρου είναι τόσο καλή που αισθάνεσαι πως το έργο γράφτηκε απ΄ ευθείας στα ελληνικά. Το added bonus είναι πως μαζί με το πρόγραμμα οι θεατές παίρνουν και το κείμενο του θεατρικού.

Το μόνο κρίμα ήταν πως μια τέτοια παραγωγή είχε μονάχα δώδεκα θεατές χτες βράδυ – και δυστυχώς η γενικότερη αίσθησή μου ήταν πως αρκετοί από αυτούς ήταν αδιάφοροι για το έργο. Συγχαρητήρια στον Μπάμπη Χατζηδάκη και την ομάδα του για την παράσταση που μου θύμισε τις καλύτερες στιγμές από παραστάσεις του Λονδίνου.

Update: και μια νεα κριτική από τον roadartist.

~ από basileios στο Δεκέμβριος 28, 2007.

3 Σχόλια to “Ταξίδια με την Θεία μου”

  1. το ειδα και εγω εχτες το βραδυ. Θα συμφωνησω απολυτα με οσα γραφεις..σκεφτομαι μηπως κανω και εγω καποιο ποστ..δεν ξερω.. θα δω.. Τη καλημερα μου..

  2. καλημερα. νομιζω πως το αξιζουνε να γραψεις κάτι. Ήταν περισσότεροι από επτά θεατές χτες;

  3. Καλημέρα έγραψα..Γιατί ακριβώς νομίζω οτι το άξιζαν. Ειναι κρίμα να μην έχουνε κόσμο.. αν έχεις το χρόνο και τη διάθεση πέρνα να ρίξεις μια ματιά. Τη καλημέρα μου!

Σχολιάστε

 
