‘Δεν προλαβαίνω πια να έχω αγαπημένους συγγραφείς’

Έχω πολλά προβλήματα με αυτήν την συνέντευξη. Εξοργίζομαι όμως και βγαίνω από τα ρούχα μου από την απάντηση:

Οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;
Δεν προλαβαίνω πια να έχω αγαπημένους συγγραφείς.

Όχι δεν προλαβαίνω να διαβάσω, όχι δεν προλαβαίνω να απολαύσω, μα δεν προλαβαίνω καν να έχω αγαπημένους συγγραφείς…

Να θυμίσω μονάχα πως ο τεράστιος Tony Benn υπολόγισε κάποτε πως διάβασε κάπου χίλια βιβλία τα τελευταία πενήντα χρόνια μέσα στο μετρό στον δρόμο προς το γραφείο του και την βουλή.

Με τεράστια απογοήτευση αποχαιρετώ έτσι ένα κόμμα που ψήφισα ουκ ολίγες φορές και που πλέον έχω χάσει κάθε εμπιστοσύνη σε αυτό και στις όποιες ιδέες του.

~ από basileios στο Οκτώβριος 21, 2008.

16 Σχόλια to “‘Δεν προλαβαίνω πια να έχω αγαπημένους συγγραφείς’”

  1. Να δω τι θα ψηφίσουμε όταν έρθουν οι εκλογές…

    Πάντως, και δεν το λέω σαν ελαφρυντικό, σε αυτού του τύπου τις ερωτήσεις μόνο ηλίθιες απαντήσεις μπορεί να δώσει κανείς…

  2. σε αυτό σίγουρα συμφωνώ. όπως και πρέπει να μπεί σαν ελαφρυντικό το ότι σε αυτή την σειρά ερωτήσεων lifestyle πρεπει να απαντήσεις κάτι witty για να μην φανείς βαρετός.

    Αυτό όμως παραπάει…

  3. Κι όμως νομίζω ότι είναι ακριβώς σε τέτοιου είδους συνεντεύξεις που περιμένουμε από ένα σκεπτόμενο άτομο – να προσπαθήσει έστω – να υπονομέυσει την σικέ ερωτηματοθεσία, δίνοντας σοβαρές κι ουσιαστικές απαντήσεις.

    ΥΓ. Καλή συνέχεια με τον εξαιρετικό Μπροχ.

  4. ισως να έχεις δικαιο, αλλά για μένα μάλλον χάνεις το παιχνίδι από την ώρα που δέχεσαι να μπεις στην λογική να απαντήσεις τέτοιες λαιφσταιλ ερωτήσεις…

    μερσι για τον Μπροχ. Συνεπαρμένος εντελώς…

  5. έλα ρε βασίλειε; τι περίμενες; δεν παίρνει το μετρό ο Αλέξης. πως να διαβάσει πάνω στη μηχανή…

  6. σωστα… και τα audiobooks κάνουν κακό στην συγκέντρωση…

  7. Είδες, ο καθένας έχει τα κουμπιά του. εμάς μας ξενερώνουν αυτά που λένε οι άλλοι για τα βιβλία…

  8. ετσι ειναι, αλλά αυτο αντι-κατοπτρίζει πολλά περισσότερα.

  9. Οι πολιτικοί δεν μου λένε τίποτε. Ψάχνω για πολιτική. Και κάτι να πιστέψω. Βρίσκω, αλλά μονάχα στον μικρόκοσμο του «νησιού», το οποίο κατασκευάζω με φίλους, βιβλία, ταινίες, μουσικές, εικόνες, έρωτες, ταξίδια, εμπειρίες, εμπειρίες, εμπειρίες. Δεν πρόκειται για αυτισμό. Πρόκειται για αυτοπροστασία. Και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα.

  10. μαιρη σε αυτό το σχόλιο δυσκολα μπορω να απαντησω κάτι. ‘συμμετέχω’ με παρόμοιο τρόπο στην δική μου αυτοποροστασία μα κάποιες φορές ξεχειλίζει το ποτήρι για αυτά που βλέπω γύρω μου. εκεί δεν μπορώ να μην απογοητευτώ…

  11. Φυσικά και απογοητεύομαι, κάθε που τολμώ να βγω από το νησί μου. Σκέφτομαι αν η τέχνη/δημιουργία είναι μία λύση, ένας τρόπος αντίδρασης και συμμετοχής, ή -έστω- επιβίωσης. Ψάχνομαι και με Μη Κυβερνητικές οργανώσεις. Δεν ξέρω πώς αλλιώς.

    Ο Τσίπρας ήταν ένα πρόσωπο που θα ήθελα πάαααααααααααρα πολύ να μου είχε δώσει κάτι. Είχε μια τεράστια ευκαιρία, μιας και παρουσιάστηκε σε μία στιγμή που όλοι μας αναζητούμε να βρούμε κάποιον ΚΑΠΟΙΟΝ να μας δώσει λίγο φως, λίγη αλήθεια, μια πραγματική κουβέντα. Όταν κι αυτός ,ένας νέος άνθρωπος, ένας άνθρωπος που υποτείθεται ότι έχει ζήσει μία «κανονική» ζωή, όταν κι αυτός πουλάει lifestyle και τσιτάτα, … δεν ξέρω… αλλά έχω βαρεθεί να απογοητεύομαι. Και αυτή η βαρεμάρα είναι που με τρομάζει. Σημαίνει ότι εγκαταλείπω το τιμόνι της ζωής μου. Σε ποιούς το εγκαταλείπω;

    Γι΄αυτό και θεωρώ το νησί μου προβληματικό. Πώς μπορεί να επιβιώσει μία ουτοπία όταν τριγύρω γίνεται χαμός; Και τί νόημα -πέραν του αυστηρώς προσωπικού- θα είχε μία τέτοια επιβίωση;

    Δεν έχω απαντήσεις. Μονάχα ερωτήματα.

  12. στο death of virgil που διαβάζω τώρα ο Βιργίλιος φτάνει στo μπριντεζι γνωρίζοντας ότι πεθαίνει και απογοητευμένος για τον ‘κόσμο’ ζητάει να κάψουν την Αινειάδα μετά τον θάνατό του, όχι γιατί δεν είναι καλό σαν ποίημα ή σαν έργο μα γιατί είναι τέχνη, και όχι γνώση, και η τέχνη δεν έχει τίποτε να προσφέρει στον κόσμο.

    Στο νησί μας όμως φαίνεται πως κάτι έχει να προσφέρει σήμερα η όποια δημιουργία. Μπορεί κάποια στιγμή απλώς παρωπίδες για να μην φρίξουμε από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, αλλά κι αυτές είναι σωτήριες.

    Και κάτι ακόμα: δεν εγκαταλείπω τον κόσμο (το τιμόνι που λες εσύ) σε κανέναν. Ξέρω πως η δικιά μου γενιά όχι απλώς απέτυχε μα έκανε τα πράγματα χειρότερα κατά πολύ από τις προηγούμενες γενιές. Ελπίζω όμως στις επόμενες γενιές και σε ‘απτόητους’ – που θάλεγε κι ο grandman – που θα ξεφύγουν από τα μπερμπερυ και τα πράντα, και θα δούν τα σημαντικά της ζωής.

  13. Αααα… για να μην παρεξηγηθώ: δεν εγκαταλείπω κανένα τιμόνι. Αντίθετα, το προσέχω σαν τα μάτια μου, το υπερασπίζομαι με τη ζωή μου. Χρατς!!! Και του παίρνω το κεφάλι με μιας, όποιου τολμήσει. Εμπρός Απτόητοι, λοιπόν!!! Αλλιώς ζωή δε γίνεται.

  14. αμ ετσι μπραβο! τωρα ακούγεται καλύτερα!

  15. αυτό που σας ενόχλησε στην απάντηση Τσίπρα είναι ότι εξέφρασε μια αλήθεια που αφορά πολλούς ανθρώπους της γενιάς μας. Δεν είμαι οπαδός του αλλά έχει μια αλήθεια αυτό που είπε. Το έχω ακούσει από αρκετούς φίλους οι οποόι κυριολεκτικά κατάπιναν το ένα βιβλίο μετά το άλλο. Τώρα δουλεύουν 3 δουλειές. Όσοι έχουν λεφτά και δεν τρέχουν για άλλους λόγους (βλ. Τσίπρα) προλαβαίνουν να διαβάσουν τη σήμερον….
    καλησπέρα
    υ.γ. εγώ πια κλέβω από τον ύπνο μου για να διαβάσω

  16. θα μου επιτρεψετε να διαφωνήσω. η έκφραση του πέραν της υπερβολής χαριν αστεϊσμού εκφράζει κάτι πολύ βαθύτερο που δεν έχει σχέση με την γενιά μας μα με τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται ο ίδιος την έννοια βιβλίο. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ π.χ. τον κ. Παπαγιαννάκη να έδινε την ίδια απάντηση.

    και ναι, και εγω από τον ύπνο μου κλέβω για να διαβάσω και από τα ‘κενά’ της ζωής μου, αλλά και αν δεν προλάβαινα και διάβαζα μονάχα ένα βιβλίο το εξάμηνο, πάλι θα είχα αγαπημένους συγγραφείς.

    Ευχαριστώ για το σχόλιο.

Σχολιάστε

 
