Σχέδια

Η πιο συχνή ερώτηση που δέχομαι τελευταία από φίλους, συνεργάτες, γνωστούς και αγνώστους είναι αν σκοπεύω να γράψω άλλο βιβλίο μετά την Τυχαία Είσοδο. Ίσως για πολλούς ακούγεται παράξενο που ασχολήθηκα – με τον ένα ή τον άλλο τρόπο – με την λογοτεχνία, μια που η υπόλοιπη ζωή μου δύσκολα το μαρτυρά. Η αλήθεια είναι όμως πως θα μπορούσα να είχα συλλέξει όλες τις μικρές (και όχι τόσο μικρές) ιστορίες που έχω γράψει τα τελευταία 15-20 χρόνια και να στήσω άμεσα ένα-δύο καινούρια βιβλία.

Δεν πρόκειται να το κάνω όμως.

Όλα τα παλιά κείμενα ανήκουν σε έναν άνθρωπο που το πιο εύκολο που μπορώ να πω είναι πως ‘δεν είμαι πλέον εγώ’. Οποιαδήποτε προσπάθεια έχω κάνει να τα διαβάσω με απογοητεύει, όχι τόσο για την ποιότητα της γραφής αλλά περισσότερο για το πως αντιλαμβάνομαι πόσο naive ήμουν σε τόσο πολλά πράγματα σε καθημερινό ή ακόμη και σε θεωρητικό/φιλοσοφικό επίπεδο. Έτσι όλα αυτά, απόψεις, ιδέες, στιγμές και κείμενα τα έχω αποχαιρετήσει για πάντα μαζί με τον παλιό μου εαυτό.

Όμως, ναι, έχω σχέδια για το μέλλον. Η Τυχαία Είσοδος, ανεξάρτητα από την όποια της πορεία, είναι το πρώτο από τέσσερα βιβλία που σχετίζονται με τον σημερινό δυτικό κόσμο και που το καθένα επικεντρώνεται σε ένα συγκεκριμένο ζήτημα:

  • Η Τυχαία Είσοδος είναι ένα βιβλίο για την έννοια του τυχαίου, και τον τρόπο με τον οποίο ο σύγχρονος άνθρωπος το αντιλαμβάνεται (ή όχι).
  • Το Αντίθετο Μιας Μεγάλης Αλήθειας είναι ένα βιβλίο για την ανθρώπινη Ιστορία στο πλαίσιο του Ίντερνετ και των ΜΜΕ. Είναι όμως και ένα βιβλίο για το ιστορικό μυθιστόρημα (το οποίο δεν είναι Ιστορία είναι μυθιστόρημα).
  • Το τρίτο στη σειρά βιβλιο θα είναι για την βιολογία και την οικολογία.
  • Το τέταρτο θα είναι για τον χρόνο

Η Τυχαία Είσοδος είναι στα βιβλιοπωλεία, Το Αντίθετο Μιας Μεγάλης Αλήθειας είναι σχεδόν έτοιμο (ίσως και μέχρι τέλος Ιανουαρίου να το θεωρήσω έτοιμο), το τρίτο στην σειρά βρίσκεται στο μυαλό μου σαν σχέδιο, ενώ το τέταρτο είναι ακριβώς δέκα χρόνια στο μυαλό μου – αλλά απλώς σαν ιδέα.

Ξέρω πως έχω πολύ δρόμο ως το τελευταίο κόμμα του τέταρτου βιβλίου και πως έχω μπροστά μου δυσκολίες σε πολλά επίπεδα. Δεν με πειράζει. Όσο επίμονος και ‘μονομανής’ και αν είμαι στην ζωή μου ξέρω πως τα σχέδια γίνονται πολλές φορές μόνο και μόνο για να αλλαχθούν στην πορεία.

~ από basileios στο Δεκέμβριος 17, 2008.

2 Σχόλια to “Σχέδια”

  1. Ευχομαι καλό δρόμο Βασίλη, κι εμείς θα είμαστε πάντα εδώ να διαβάζουμε τα βιβλία σου και τα γραπτά σου γενικότερα…

  2. σ’ευχαριστω πολύ αννα!

Σχολιάστε

 
