Αποχαιρετώντας Ένα Βιβλίο

Δεν θα έλεγα πως αποκτώ συχνά δεσμούς με αντικείμενα. Νομίζω πως θα μπορούσα ‘σημερα’ να ξεκινούσα μια καινούρια ζωή αφήνωντας πίσω όλα μου τα υλικά υπάρχοντα, χωρίς να νιώσω την όποια συγκίνηση για οποιοδήποτε από αυτά.

Έπιασα σήμερα για άλλη μια φορά το παλιό μου αντίτυπο του Gravitys Rainbow που σκοπεύω να ξαναδιαβάσω σύντομα και δυστυχώς αντιλήφθηκα πόσο λίγη ζωή έχει μέσα του. Το κράτησα στα χέρια μου για πρώτη φορά ένα απόγευμα του Μαΐου του 1994 στο Chelsea (δύο μέρες μάλιστα μετά την μέρα που πήρα το διδακτορικό μου) και από τότε έχουμε γίνει φίλοι αχώριστοι.

Πάνω από 40.000 χιλιόμετρα έχουμε κάνει μαζί. Πάνω από έντεκα αναγνώσεις (έχω χάσει΄πλέον τον λογαριασμό για το πόσες είναι). Πάνω από χαρές και πάνω από απύθμενες λύπες. Σημαδεμένο και ταλαιπωρημένο, το βιβλίο που μου άλλαξε τον κόσμο, την σκέψη και την ίδια την ζωή ίσως, το πιο σημαντικό αντίτυπο της βιβλιοθήκης μου ήρθε η ώρα να ξεκουραστεί πριν διαλυθεί σαν το βιβλίο μαθηματικών του Duchamp.

Ακούγεται χαζό, μα μου φαίνεται πως αυτή την φορά θα είναι σαν να διαβάζω ένα εντελώς καινούριο βιβλίο, σαν να μην έχω ξαναπιάσει το Gravitys Rainbow στα χέρια μου.

~ από basileios στο Ιανουαρίου 30, 2009.

4 Σχόλια to “Αποχαιρετώντας Ένα Βιβλίο”

  1. Βασίλη,αν και εγω λατρεύω τα βιβλία μου ως αντικείμενα δε νομίζω ότι έχω τετοιο δέσιμο με κάποιο συγκεκριμένο! Αλλά καταλαβαίνω αυτό που λες, οτι θα νιώθεις ότι είναι ένα καινούριο βιβλίο. Enjoy!

  2. Απλώς σκέφτομαι πως ίσως το καλύτερο τέλος γι’ αυτό το βιβλίο θα ήταν να μην μείνει στην βιβλιοθήκη μα να το διπλώσω μέσα σε ένα πυροτέχνημα και να το εκτοξεύσω κάπου (προς ένα θέατρο το πιο ιδανικό…)

  3. Σύντροφε, από τα γραφόμενά σου (και όχι μόνο… 🙂 ) προκύπτει ότι η έκφραση «πόσο λίγη ζωή έχει μέσα του» είναι μάλλον ατυχής (ατυχέστατη…)

    Για πάμε πάλι…

    Όσο για την εκτόξευση, να το συζητήσουμε (και με το Μπάμπη)…

    :-))

  4. μαλλον εχεις δικαιο… ειρωνική ιοως τελικά…

    όσο για την εκτόξευση πρεπει να βρουμε θεατρο… και φυσικα imipolex G

Σχολιάστε

 
